קידום בפייסבוק – ניהול קמפיין לדף עסקי

קידום לפייסבוק הדרך הטובה להגביר את המודעות לאתר לעסק שלכם על ידי פילוח קהל היעד

גוגל אולי לא ממש אוהבת את פייסבוק, אבל גם היא הבינה שבלתי ניתן להתעלם מהרשת החברתית העצומה,

שרק מתרחבת לה מידי יום. ניהול מקצועי  בפייסבוק הוא מהלך מצוין כיום,

מאחר ומנוע החיפוש של גוגל יודע להעריך את תנועתם של גולשים המגיעה מרשת חברתית ישירות אל האתר שבניתם.

מהלך של שיווק בפייסבוק יכול להגדיל משמעותית את הכניסות ואת המודעות לאתר.

רבים מנצלים זאת בכדי למתג את האתר שלהם בצורה טובה יותר כשהם מקפידים להשתמש בפרופיל שלהם בפייסבוק בצורה חכמה.

בעזרת פרופיל איכותי, שיוצר עניין אצל גולשים רבים, ניתן לזכות בפופולאריות רבה ולחזק את המיתוג שאתם מבקשים לעצמכם בצורה איכותית.

קידום בצורה מקצועית  זו מחייב אתכם להפוך את הפרופיל שלכם לציבורי

בכדי שכולם יוכלו להכיר את אופי החברה או המוצר שאתם משווקים/מציגים.

לפייסבוק יש יתרון שהיא גמישה ומאפשרת שינוי פרופיל בכל עת, ובכך ליצור תדמית רלוונטית ומעודכנת,

שלא חוסכת באלמנטים ויזואליים, כמו סרטונים, תמונות, אייקונים, לוגו, וכד’. לכן חשוב להשתמש ביריעה רחבה זו בצורה אינטנסיבית אך לא מוגזמת.

קידום בפייסבוק

קידום בפייסבוק בנייה נכונה והתרחבות

מהלך של שיווק בפייסבוק חייב להיות כזה שנבנה שלב אחרי שלב,

בכדי לצבור את הגולשים הרלוונטיים שלא רק יחבבו את המוצר/שירות שלכם,

אלא גם ינועו לפעולה שאותה אתם מבקשים מהם לעשות (לרכוש, להצביע, לתרום, וכד’).

חשוב להתחיל מחברים ומכרים שונים, שיקבלו מכם בקשה להצטרף לקבוצה שאתם יוצרים, בכדי ליצור קהילה קטנה שתתרחב עם הזמן. אילו שיתחברו ראשונים

יצרו תהליך של התפשטות הקבוצה למשתמשי פייסבוק אחרים שיש להם את אותם תחומי עניין.

בצורה כזאת הקידום מתחיל להראות את אותותיו, גם תודות לפילוח המדויק שנוצר.

בשיטת חבר מביא חבר, שבסופו של דבר כל החברים בעלי אותו עניין, ניתן להגיע למצב אידיאלי שבו כל מסר שיופץ,

ייפול על אוזניים קרויות ועל קרקע פורייה. בכדי לבצע קידום מקצועי בצורה יעילה ומתגמלת חשוב להיות פעילים ולעדכן את הפרופיל ואת המידע בכל הזדמנות שניתן. כך,

בעזרת העלאת תכנים נכונים שיוצרים עניין, תוכלו לקבל פידבקים מיידים שיעידו בזמן אמת על מצבכם ועל הצלחתכם, או לגבי דברים שאתם צריכים לשפר.

מהלכים מתקדמים

פייסבוק היא רשת חברתית דינאמית ביותר.

ניתן לראות זאת ע”י הגידול המהיר שלה וע”י אינספור האפליקציות השונות שהמוני משתמשים נחשפים אליהן ומבלים מולן שעות רבות.

מהלך של הקידום חייב להיות תוסס וכזה שאינו קופא על שמריו, לכן כל תצוגת תכלית שהיא אל מול חברי הקבוצה יכולה לעזור.

חשוב לחפש כל הזמן אחרי כל אפליקציה שימושית שיכולה להעשיר את הפרופיל בצורה מיוחדת.

ישנן אפליקציות מעניינות כמו זו המאפשרת פרסום משותף גם בפייסבוק וגם בטוויטר, וכך ניתן לחסוך זמן יקר וליהנות משתי עולמות.

הקבוצה שלכם חייבת להיות פעילה, וככל שתזמינו גולשים להשתתף בסוגי דיונים שתצרו,

או בפעילויות אחרות, תוכלו למצוא את עצמכם מגבירים את התנועה מפייסבוק לאתר שלכם בהצלחה רבה. קידום נכון ברשת חברתית

הוא מהלך נדרש בימינו, מאחר ורשת זו אינה מפסיקה להתרחב.

מאחר ולאף אחד אין תשובות מדויקות כיצד לעשות זאת, יש כאלו הפונים לאפשרויות שונות,

כשאחת מהן היא קידום בפייסבוק ברשתות חברתיות גם בעזרת מודעות ממומנות, כמו בגוגל.

סוגי קידום שניתן לקדם בפייסבוק

 

ללא ספק פייסבוק נהייתה הרשת החברתית הפופולארית ביותר עם חצי מיליארד משתמשים ,היא אף הפכה את גוגל בפופולאריות שלה .

היא ממשיכה לצבור שינויים רבים בשנים האחרונות הן מבחינת עצמה והן מבחינת קידום בפייסבוק . מאז הוצגו כלי הקידום בתשלום ,פייסבוק עשתה

שינוי מחברה של שיווק לא פורמלי המקשר בין מותגים ללקוחות לזירת פרסום מורכבת אשר מציעה מגוון רחב של אפשרויות מיקוד ומתאימה

את עצמה לטווח הארוך של התקציבים אשק הלקוחות בוחרים להשקיע בה בעת קידום בפייסבוק .במקביל החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק ,שמדובר בעצם בפוסטים אשר קודמו ללא תשלום

,נמצאים בירידה מתמדת וקידום ממומן נעשה חלק כמעט חיוני באסטרטגיית השיווק של פייסבוק לשיווק של מותגים ושל עסקים אשר מעוניינים לקבל חשיפה . קיימים שלושה סוגי קידום בפייסבוק ועליהם נפרט בהמשך המאמר .

מהו בעצם קידום אורגני בפייסבוק ?

 

למרות שהחשיפה האורגנית נמצאת בירידה מתמדת ,לקידום האורגני בפייסבוק עדיין יש כוח והוא כלי אפקטיבי ולמותגים .

באופן טבעי משתמשים נוטים להעדיף תוכן אורגני שהם הגיעו אליו בעצמם ולא באמצעות תיווך של מפרסמים ,במקרים הללו לרוב רמת המעורבות של המשתמשים תהיה גבוהה יותר

,כמו כן המעורבות של העוקבים בדף היא תהיה גבוהה יותר ,כך גדל הסיכוי שיופיעו בפוסטים זרם

עדכונים גם בלי לשלם על קידום ממומן . הקידום האורגני יכול לתרום לקידום המותג או האדם אשר אתם מקדמים בכמה דרכים ,קידום בפייסבוק

יכול לתמוך בשירות הלקוחות ולענות ישירות ובמהירות לפניות של לקוחות ושל מתעניינים .הפעילות השוטפת בפייסבוק מאפשרת להציג את המותג עצמו ,לחשוף את הבעלים

של אותו מותג וכמו כן את העובדים ,להציג את המוצרים או את שירותי החברה .

באמצעות מעקב תמידי אחרי הקידום האורגני אפשר ללמוד רבות על הפעילות של הדף .אילו פוסטים מקבלים הכי הרבה לייקים ומהו הזמן הטוב ביותר לעלות פוסט .

מהו קידום ויראלי בפייסבוק ?

עוד יתרון בולט בתחום קידום בפייסבוק הוא קידום ויראלי .אורגני או ממומן ,הוא האפשרות לקידום ויראלי .

ככל שהמעורבות בדף הפייסבוק ובכל מה שנוגע לעדכונים יהיה גבוהה יותר ,כמו כן מספר שיתופים רב יותר וכמות לייקים ותגובות גבוהה יותר

,כך המותג או האדם אשר אתם מקדמים יגיע ליותר אנשים וכמו כן לחברים שלהם ולחברים של החברים שלהם .

מכיוון שהמשתמשים בפייסבוק מקבלים עדכונים לגבי הפעילות החברתית של חברים שלהם ,מותג בעל פעילות שוטפת וחיובית יכול להגדיל את החשיפה שלו בלי כל השקעה נוספת .

פייסבוק משמשת כיום כמעין חיפוש לשלל דברים ורבים משתמשים בה על מנת לחפש מידע וכמו כן המלצות על אדם או עסק .כאשר החברים שלכם אוהבים מותג כלשהוא

,הם כותבים עליו ביקורות ומשתפים בדף שלהם וזה מופיע בעדכונים של החברים .קידום ויראלי יכול בהחלט לקדם את העסק .

מהו בעצם הקידום הממומן ?

 

כשמו הוא ,מימון באמצעות תשלום על מנת לקדם פוסטים ולקבל כמה שיותר חשיפה לכמה שיותר אנשים .לפייסבוק ישנם כלים לקידום בתשלום .

אחד מהם הוא פוסטים ממומנים .זהו הכלי הבסיסי של הפרסום בפייסבוק .אין דף עסקי או בעל פרופיל שלא נתקל בו .

מדובר בכפתור BOOST POST אשר מופיע בתחתית הפוסט ומזמין את מנהלי הדפים להגדיל את התפוצה של הפוסט בתשלום .

הפוסטים אשר מומנו מופיעים בניוזפיד והם מיועדים לקבל כמה שיותר חשיפה ולהגיע לכמה שיותר קהל .לפי הנתונים שפייסבוק פרסמה רמת המעורבות של פוסטים ממונים

היא גבוהה יותר בהשוואה לפרסומות שמופיעות בצד ימין לצד זרם העדכונים .אך יחד עם זאת אפשרויות המיקוד בו הם מוגבלות

בהשוואה לכלי הקידום המתקדמים בפייסבוק .ניתן ועדיף להשתמש באפשרויות אחריות באמצעות מנהל המודעות או ה Power Editor.

אחרי שלמדת קצת מידע בסיסי ע לפייסבוק ניתן לכם הסבר על סוגי קמפיינים שאתם יכולים לבצע בפייסבוק 

 

קודם כל הדבר החשוב ביותר !!  לפני שמעלים תמונות סרטונים וחשובים על מודעה שנרשום  זה קהל ממוקד בתחום שאתם מקדמים בפייסבוק ,

שלב ראשון בחירה ראשונה זה ארץ חשוב לשים לב שבוחרים את איזור הגאוגרפי לפי אנשים שגרים במקום זה לדוגמא יש לכם עסק

בתחום חנות פרקטים בראשון לציון ואתם נותנים שירות באיזור המרכז בלבד בקמפיין שאתם מקיימים תרשמו את כל ערים שנמצאים באזור ראשון והסביבה

במיקוד של אנשים שגרים במקום זה , ראשון לציון ,בתים , חולון , תל אביב חשוב להבין שעסק

הוא עסק מקומי שנותן שירותים ומכירה באיזורים ראשון והסביבה  אם נפרסם על כל

ישראל נשרוף הרבה כסף ולא נגיע לקהל יעד בתחום של ערים לפי סביבה שעסק נותן מענה לקוחות.

שלב שני  גילאים – בחירת גילאים חשיבות רבה מאוד – ניתן כיום לפרסם מגילאים 13 עד 65 + לדוגמא

עסק בתחום שמוכר פרקטים בראשון לציון  המלצה על קהל גילאים צריך להיות בין  28 עד גילאי 55  הגיל הזה

נבחר על ידי מחשבה שמי שרוכש פרקטים יש לו בית או עסק גלאים מתחת לגיל 28 סיכוי נמוך  מאוד ועדיף לבחור את הסיכוי הגבוה ביותר בגיל המתאים לפרסום העסק שלכם.

שלב 3  שפות –  השלב הבא הוא שפה שאנשים משתמשים בשפה הנפוצה בפייסבוק שלהם לפי זה אנו מבחר לדוגמא עברית אנגלית , עם יש לנו קהל ברוסית נבחר ברוסית.

שלב 4 פילוח מפורט  –  פילוח קהל שלכם הדבר החשוב ביותר זה הפילוח של קהל היעד שאתם רוצים שהחשיפה

תגיע לקהל לדוגמא חנות פרקטים בראשון לציון : המילה ראשונה

לתחומי עניין זה פרקט או פרקטים ,

ניתן לבחור עוד אופציות של הורים , נשואים , הורים עם ילדים מגיל מ מגילאי  0 עד 3 לדוגמא ניתן לפלח את קהל היעד להמון אופציות לפי העסק שלכם.

שלב אחרון של חשוב מאוד התקציב שלכם לפייסבוק

שלב 5 תזמון המודעה לפי תקופה או לפי תקציב יומי – ניתן בפרסום בפייסבוק לפרסם

תקציב כולל לדוגמא 250 ש”ח על מודעה למשך שבועים מ שעה מסיומת עד תאריך מסוים ,

אופציה נוספת שנתין לבצע היא תקציב יומי של לדוגמא 50 ש”ח ליום אנו למדים שפייסבוק אוהבים כסף והתקציב יומי יותר חזק

בהופעות של מעורבות של סרטונים כמעט בכל קמפיין שנעלה  כמה שנשקיע יותר כסף פייסבוק יתנו לנו חשיפה רבה בפרסום

כמובן חשוב לדעת שהקמפיין שאתם מקיימים בצורה נכונה עם פילוח מקצועי על כל הפרמטרים שדברנו כאן

במאמר שמלמד על קידום נכון בפייסבוק.חשבו שהמודעה או הסרטון והתוכן השיווקי היה בהרמה הגבוה ביותר.

קמפיין לייקים – עבודה נכונה בקמפיין לייקים על ידי מחק ויצירה של קהל ממוקד חשוב שבדף עסקי

שאתם רוצים לקדם היה לייקים ועוקבים איכותם שיכולה לשתף ולעשות לייקים לפוסטים שאתם רוצים לעלות לעסק שלכם.

קמפיין מעורבות בפייסבוק  – עבודה נכונה שיווקית של  תמונה או סרטון  חשוב מאוד על תוכן שיווקי מובן מעניין שיגרום לגולש

להיות מעורב בפוסט שאתם מפרסמים  , כך תגיעו לתוצאות מעולות ,

ניתן להגיע לחשיפה גבוה מאוד לשמור על קשר מעולה עם גולשים שנכנסו לאתר שלכם לדף הנחיתה על ידי תוסף פיקסל שנסביר עליו מאוחר יותר.

 

 עוד על חשיבות בחירה של הקמפיינים בפייסבוק

 

קמפיין תנועה – קמפיין בסיסי מאוד ניתן ליצור מודעות רבות ולשלוח את הגולשים לדף נחיתה או לאתר

מביא הרבה תנועה לאתר ונתן כניסות רבות של גולשים חיסרון של קמפיין מודעות תנועה הרבה גולשים סקרנים לוחצים

על המודעות של קמפיין שמגיע ישרות לאתר זה מבזבז המון כסף חשוב שהמודעה תוכן

היה עם הסבר שיווקי שהם יודעים על מה הם לוחצים לאן הם יגעו באתר לא שיגרום להם סתם ללחוץ לבזבז לכם את הכסף בפייסבוק.

השוני בקמפיין בפייסבוק לעומת גוגל שבקמפיין adwrods רוב אנשים שמחפשים במנוע של גוגל יודעים

מה הם רוצים אבל הקליקים יותר יקרים בגוגל הסיכוי להמרה בגוגל יותר גבוה לא בהכרח הכל תלוי בתחום שאתם מתחרים מול עסקים  בתחרויות של עלות מילת מפתח בגוגל.

 

קמפיין לידים –  קמפיין יצירת לידים לפייסבוק מה שנותן לכם את אפשרות ליצור לכם מודעה עם

אפשרות לרשום את הדברים שאנשים ימלאו במהירות על ידי הרשמה אוטומטית יתרון של ליידים מהירים

הדבר נוסף בתחומים תחרותים בגוגל לידים יכולים להגיע ליד של 150 – 300 ש”ח

בתחום על ידי אופטמזציה נכונה של קמפיין לידים בפייסבוק להגיע לתוצאות מעולות לחסוך הרבה כסף על ידי הוזלה של עלות לידים מול גוגל .

 

בפסקה הקודמות דברנו על יתרונות עכשיו נדבר על 2 חסרונות משמעותיים של קמפיין הלידים  1 זה רלוונטיות של הליד אנשים

לא מודעים למה שהם עושים בסתם השאירו לכם ליד בתוך דף הרשמה של הלידים  כל הלידים שקבלתם לא יהפכו למכירות לעסק שלכם.

רמת הלידים יחסית קרה מול גוגל בקמפיין לידים הגולש שהשאיר את הפרטים לא מודע על כל מידע

בגלל מעורבות המהירה של הגולש יכול לגרום להם להבין דברים אחרים ולשכוח שהם ישאור לכם פרטים על ליד כל הלידים הקרים שקבלתם יהפכו למכירות לעסק שלכם.